OnGi EtOrRi!!!

Gizarte globalizatu honetan, hezkuntzak ardura handia dauka ikasleak hezterakoan. Aniztasun handia aurkitzen dugu eskola eta ikastola bakoitzean. Eskolak " inklusiboak " bihurtu behar ditugu denei heziketa berdina jasotzeko eskubidea eskeiniz. Denok denekin hezitu behar gara ikasle bakoitza bere ezaugarri bereziak izan arren. Horretarako, ikaskuntza kooperatiboari helduko diogu , ikasleak beraien artean ikaskuntza prozesua aurrera eraman behar dute, denok denekin. Bruner esaten zuen moduan " los aprendices se andamian ".

2010/04/14

IKASKETA KOOPERATIBOA MODAN DAGOELA DIOTE!.

-Honen barruan 3 estruktura bereiztu ditzakegu:

1.1.- Jardueraren estruktura : gela barruan ikasleen, irakasleen arteko erlazioa sortzen duen elementua da .
-Estruktura honen barruan hauek ere desberdintzen ditugu:
·Indibidualiatea.
·Lehiakortasuna.
·Kooperatibitatea.


1.2.- Helburuen estruktura (estruct de finalidad): ikasleek lortu nahi dutena zera da, beste sub-estrukturak eraiki , azken finean ezagutzen direnak, helburuen estrukturak bezalakoak, hauek era askotakoak izan ahal dira segun eta , zein estrukturarekin erlazionatzen diren: jarduerak, indibidualista, lehiakorra denarekin edo kooperatiba denarekin.

1.3.- Autoritatearen estruktura : erregulatzen du erreferentzia egiten duen guztiari: nola ikasi eta zer ikasi erabakitzen duen pertsonari erreferentzia egiten dio, zer ebaluatu behar den eta nola ebaluatuko da.

Piaget dioen moduan: “la cooperación entre iguales que aprenden, en una relación más simetrica, es an importante como la relación más asimetrica entre éstos y quien les enseña”.

·Ikasle gehiago egonez gero, era autonomo batean lan egiten dutenak, irakaslearentzako hobeto izango da, horrela autonomo ez diren ikasleekin egongo da, atentzio gehiago eskeniniz.

·Laburbilduz; estruktura kooperatibo batean, irakaslea ez da bakarra izango ikasleei irakatsiko diena, baizik eta , beraiekin elkarbanatuko du irakasteko erresponsabilidadea : ikasleak , beraien artean ere irakatsiko dira.

No hay comentarios: